Zabłoccy nie karmią krów kukurydzą. Mają smaczne mleko.

  • Opublikowany Miesiąc temu

    Wieści Rolnicze

    Trwanie: 17:45

    Ryszard i Jan Zabłoccy prowadzą gospodarstwo rolne o profilu roślinno-zwierzęcym w miejscowości Kuczkowo w woj. kujawsko-pomorskim. Rolnicy uprawiają 32 ha i utrzymują 30 krów mlecznych.
    Zabłoccy skupiają się na tym, aby mleko które produkują było jak najwyższej jakości m.in. z tego powodu przed kilkoma laty zrezygnowali ze skarmiania kiszonki z kukurydzy. Obecnie ich krowy zjadają praktycznie tylko sianokiszonkę i siano. Dokąd Zabłoccy odstawiają mleko? Jak długo utrzymywane są krowy w stadzie? Jakie uzyskują wydajności? Z jakiego sprzętu korzystają?
    Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym najnowszym materiale. Zapraszamy do Kuczkowa.

Paweł Binkowski
Paweł Binkowski

Widać że ok gospodarstwo i Ryszard ma tu racje

4 dni temu
Tadeusz Kuprosz
Tadeusz Kuprosz

Mleko z kukurydzy smierdzi

6 dni temu
Badziura Tadeusz
Badziura Tadeusz

CO jest z lerzakami ?

7 dni temu
Zbigniew Kordalski
Zbigniew Kordalski

A te małzery pewnie z gliceryna pełne stoją zamienniki kukurydzy też mi tani

7 dni temu
Piotr Panas
Piotr Panas

Ma Pan rację w 100% w naturalnych warunkach krowa nigdy by nie jadła kukurydzy.

8 dni temu
Victoria 008
Victoria 008

A jaki ma wpływ kukurydza na jakość mięsa ?

12 dni temu
POLAND.TARKOV
POLAND.TARKOV

1000 like dziekuje

12 dni temu
kris bmw e65 745d
kris bmw e65 745d

Dobrze chłopy gadają ja teraz kukurydzy nie daje

13 dni temu
Adam Asłan
Adam Asłan

Szczera prawda,brawo panowie 👍👍👍👍👍.

15 dni temu
Listecki Widz
Listecki Widz

Staram się być szczery.... Iiii oceniam tych ludzi pozytywnie, ogarnięci polscy Rolnicy. No reporter 👌

16 dni temu
zabawola
zabawola

Dziadek mówi prawdę ale czasami w OCZY kole

17 dni temu
Paweł Solarz
Paweł Solarz

Ok

19 dni temu
Jan Nowak
Jan Nowak

Bzdury pleciesz

21 dzień temu
Bartosz Ciesielski
Bartosz Ciesielski

Brawo chlopaki.Kukurydza to sprawi, ze bedziemy swiecic za kilka lat

21 dzień temu
Ósmy pasażer Nostromo
Ósmy pasażer Nostromo

Mleko śmierdzi kiszonką z kukurydzy, gdyby nie zostało przetworzone w mleczarni, nikt takiego mleka nie chciał by pić.

24 dni temu
KamilAndDawid
KamilAndDawid

Dać im na sianie samym lub z udziałem kiszonki żeby nie wiedział to by nawet nie poznał takie pierd*****e 😁

25 dni temu
Danieleczko0589
Danieleczko0589

Wyszedł na tym jak Zabłocki na mydlem hehe.

26 dni temu
Prepers Marcin
Prepers Marcin

Mleka się pić nie da po kiszonce z kukurydzy

26 dni temu
Roberto Krysiak
Roberto Krysiak

Powinni zainteresować w porządne odmiany traw szlachetnych w pierwszej kolejności.

27 dni temu
Michał Horst
Michał Horst

Pies je kukurydzę

27 dni temu
Damian Środa
Damian Środa

dobrze mowi madry chlop

27 dni temu
GulashPL
GulashPL

Na rynku można kupić mleko wprost od krowy. Jest tłuste i słodkawe, nie to samo co z kartonu. Poprostu czuć zapach siana. Kocham to mleko chociaż jest 2 razy droższe niż sklepowe. Polecam spróbować. Pozdrawiam z Bydgoszczy

28 dni temu
Bolek Bolek
Bolek Bolek

I to jest prawdziwy rolnik sam mam gospodarstwo i doskonale wiem jak wielkie dziadostwo jest kuku nie tylko dla krów ,ale również dla ludzi kiedyś w Polsce nie karmili kuku i nie musiało być mleka uht teraz karmią i mamy mleko uht

29 dni temu
Bolek Bolek
Bolek Bolek

@Łukasz B jak tak piszesz to nie wiesz o co chodzi

26 dni temu
Łukasz B
Łukasz B

A co ma piernik do wiatraka? Ty wiesz co to znaczy uht i w jakim celu się robi?

26 dni temu
Królikomania
Królikomania

Gościu prawdę mówi. Krowy karmione sianem bez kiszonek i bez qq dają najlepszej jakości mleko. Jeżeli kupujecie mleko od rolnika to pytajcie czym karmi.

29 dni temu
Królikomania
Królikomania

@mskotnick no ale zrozum ze jak dajesz siano kiszonki to mleko jest zdecydowanie gorsze niz karmione suchym sianem. Pilem takie i takie, wiec mam porownanie

26 dni temu
mskotnick
mskotnick

Przecież gościu karmi swoje krowy praktycznie samą koszonką z trawy.

26 dni temu
Katarzyna Kasia
Katarzyna Kasia

Trzeba być debilem żeby nawozić kukurydzy na dwa dni i później pierdolic że kukurydza nie dobra dla krów bo się grzeje i trzeba wyrzucić

29 dni temu
Kacper Stark
Kacper Stark

Dawki dawkami,lecz również można mocno się przejechać na wożeniu kukurydzy za pomocą łyżki,wszak bez wycinaka. Gdyż zruszana jest znacząca część paszy,przez co się napowietrza,ręcznie wybierając nie spotka się z tym problemem, gdyż zruszana jest mała część kukurydzy. Sam się o tym przekonałem,i musiałem przeprosić widły,jak będę chciał przywozić kukurydzę,to następnym razem albo wycinak,albo frez załadowczy,bo na łyżkę to już mnie nikt nie namówi.

16 dni temu
Katarzyna Kasia
Katarzyna Kasia

Chłop mówi że pryzma musi być ugnieciona a pryzma wygląda jakby ktoś widłami narzucił i przykrył

29 dni temu
Michał Rachuba
Michał Rachuba

Ciekawy materiał

29 dni temu
Tenshi Master
Tenshi Master

Nie bez powodu np. Irlandia ciśnie na praktycznie samej trawie. Polecam zagladać na kanał Balmesh.

29 dni temu
Polish Farmer74
Polish Farmer74

Teraz zamiast mleka w sklepach sprzedają zabielony płyn o nazwie mleko…

Miesiąc temu
Paweł Sienkiewicz
Paweł Sienkiewicz

Miło posłuchać, oby więcej świadomych rolników. Którym się chce

Miesiąc temu
marian mularczyk
marian mularczyk

toronto - calosc populacji swiatowej kukurydzy jest genetycznie modyfikowana GMO...wszyskie rosliny wazywa owoce i mieso zwierzece pochodzenia genetycznej modyfikacji , zyskaly na tonazu zbiorow ale stracily na jakosci smakowej , odzywczej, zapachowej.....skad sie wziol KOVID-19 jako pandemia ...?...z oslabionego systemu odpornosciowego, ktory jest oslabiony pozeraniem przez czlowieka gowna...masy bez wartosci.

Miesiąc temu
bilu 135
bilu 135

Czy oni nie słyszeli o tmr czy o co chodzi? Można podawać zbilansowaną paszę.

Miesiąc temu
Zetor Team
Zetor Team

8 lat dajemy kukurydzę rano siano wieczorem kukurydzę i jak narazie jest wszystko Ok .

Miesiąc temu
Góral z nizin
Góral z nizin

Tylko dlaczego każdy karmi krowy qq .....Po pierwsze większą wydajność z ha. Po drugie jeśli ktoś nie posiada TUZ można zastąpić braki gruntami ornymi obsianymi kukurydza ....

Miesiąc temu
John Bravo
John Bravo

Senior mądrze prawi.

Miesiąc temu
Tomek Jakostam
Tomek Jakostam

Krówki dostają siano i ich własne śruty z pszenżyta. A ten silos na pasze to co tam robi. Stary dziad kłamie jak popadnie. To samo z maszynami wszędzie się psują a u nich nie . Parodia. Odnośnie łąk. 5-6 klasa ziemi i z tego 30 krów i drugie tyle młodzieży przy zerowym nawożeniu mineralnym. Hahaha W mauzerach też pewnie rsm stoi. Dostali dziady kilka złoty żeby się zeszmacić publicznie

Miesiąc temu
AwakeBroadcast
AwakeBroadcast

Wy którzy świadomą żabę rozumiecie, szybko co jest pięć załapiecie. https://www.youtube.com/channel/UC-ZBe2Z--tn-oDwvF7a7lew

Miesiąc temu
Mati film
Mati film

Prosty człowiek Dobry człowiek a szkoloni filozofii niech dalej niszczą Polskę i obsiewają kukurzyce bez umiaru

Miesiąc temu
xyz
xyz

Obejrzyj koniecznie - jakże na czasie Szach-Mat Ludzkości. Jesteśmy o krok od urzeczywistnienia czarnego snu globalistów https://www.youtube.com/watch?v=6USRdNZ79sA&t=290s Sprawdźcie czego chce Bill G. http://www.wicipolskie.org/?p=50651 Wojciech Sumliński w telegraficznym skrócie o książce "Zapis zarazy" https://www.youtube.com/watch?v=h-xOfEytNxE&t=617s PRAWDZIWE info o ilości zgonów we WRZEŚNIu ttps://www.youtube.com/watch?v=eFuhalAMO8w

Miesiąc temu
Piotr Wiesiołek
Piotr Wiesiołek

Pasze treściwych wcale nie dają

Miesiąc temu
Wi Sta
Wi Sta

Prawda jest taka, że kukurydzy nie umiecie robić, grzeje wam się, plesnieje i dlatego nie robicie. Proste. A wlokno się słomą uzupełnia plus sianokiszonki. Ciekawe co zrobicie z nadmiarem potasu u zasuszonych od sianokiszonek. Już widzę Wasze zapladnianie cielnosc i wycielenia. Szkoda słów.

Miesiąc temu
piwowar87
piwowar87

Dobrze powiedział. Kukurydza nie jest naturalnym pokarmem dla przeżuwaczy.

27 dni temu
Wi Sta
Wi Sta

Naturalne łąki czyli Herbapol.. Tragedia

Miesiąc temu
krzyniek25
krzyniek25

plany ... utwardzić teren :)

Miesiąc temu
Krystian
Krystian

Karmienie kukurydza powoduje namnażanie pałeczek ekoli

Miesiąc temu
pawel qwerty
pawel qwerty

Jak łąki bachorskie obok to spoko, można tak robić

Miesiąc temu
xyz xyz
xyz xyz

No nareście jakieś normalne a zarazem z innym podejściem gospodarstwo rolne brawo dla redakcji oby więcej odwiedzin w takich gospodarstwach 🤜🤛

Miesiąc temu
Damian Knapik
Damian Knapik

Jeden dwa dni na stole paszowym? Pojebało chłopa

Miesiąc temu
Shogun Lechuza
Shogun Lechuza

@piwowar87 Zboża też nie są, generalnie bydło naturalnie żywi się tylko trawą lub zimą "sianem na pniu" 😉 Można nie dawać kukurydzy i to jest zrozumiałe w małych gospodarstwach, tylko porównać trzeba wydajności. Bo nie wierzę że na samym sianie i śrucie zbożowej uzyska taką samą wydajność jak na kukurydzy i śrutach wysokobiałkowych. Gospodarstwo to biznes, jeden nastawi się na ilość inny na ekologię i jakość, tylko czy ten drugi dostanie za to wyższą cenę, bo pomijając minimalnie niższe koszty zbioru to innych plusów niema. Kukurydza jest problematyczna bo to susza to dziki, ale jak liczyłem na ilość paszy z hektara to dobra kukurydza równa się 3 dobrym pokosom. A traw przecież za darmo się nie zbiera, tak ze koszt zbioru jednego hektara kukurydzy jest podobny do zbioru 4-5 ha trawy w zależności od technologii. A przeliczając to na wartości odżywcze to trawa, zwłaszcza taka samosiejka nie ma startu. Gdzieś na którymś państwowym gospodarstwie, bodajże w kietrzu sianokiszonki wcale mlecznym nie dają, tylko kukurydza i wysłodki. Jak by to się nie opłaciło to by tak nie robili. Ja karmię sianem bo kukurydzę mi dziki niszczą, ale różnica w pobieraniu paszy i wydajności jest. Co do jakości mleka to się zgodzę, najlepsze jest trawy gdy krowy się pasą, drugie w kolejności jest z siana. Wiem bo robię sery dojrzewające i widzę jak się mleko zachowuje, jak krzepnie i ile sera wychodzi z litra.

26 dni temu
Leonard Gojzewski
Leonard Gojzewski

@piwowar87 kiszonki też nie są

26 dni temu
piwowar87
piwowar87

Ciebie? Kukurydza to nie jest pokarm dla bydła....

27 dni temu
Na Pastwisku
Na Pastwisku

Bardzo ciekawy materiał

Miesiąc temu
Mateusz Stokowskj
Mateusz Stokowskj

no w tym co chłopy gadają to trochę mają racji ale i trochę się mylo

Miesiąc temu
Mateusz Stokowskj
Mateusz Stokowskj

No pewnie że tak. a co tu dochodzić każdy robi jak uważa i jak mu lepiej 😊

Miesiąc temu
Matares
Matares

Czyli tak średnio 😜 Nie za prawdziwie, nie za fałszywie.. 😁

Miesiąc temu
ANT
ANT

Doskonale widać jaką dobrą pracę wykonało w naszym kraju lobby firm paszowych Zaraz ktoś napisze jeszcze o INRA lub DLG, mnie osobiście przeraża brak jakiegokolwiek zdrowego rozsądku.

Miesiąc temu
budziu men
budziu men

Zgadzam sie . Tyle ze jak masz wiecej krow I robisz woz to bez qq ile to trzeba lak .

Miesiąc temu
Adrian Jaroszewski
Adrian Jaroszewski

Grzeje się, jak walą na 5 dni to się psuję, daje się dwa razy dziennie

Miesiąc temu
Zbigniew Kordalski
Zbigniew Kordalski

Dwa razy daje i 3 podgarnia a roboty lely jeżdżą co 40minut

7 dni temu
przemo przemo
przemo przemo

0.17 co to za model ładowarki ?

Miesiąc temu
Kacper Stark
Kacper Stark

Weidemann 1140

6 dni temu
Marek Szymala
Marek Szymala

Bredza strasznie...

Miesiąc temu
Kacper Stark
Kacper Stark

2:09 Pierwszy najważniejszy błąd,ZBYT DUŻE JEDNORAZOWE DAWKI. Kukurydzy się nie powinno dawkować w porcjach na kilka dni,tylko dwie mniejsze porcje,jedna na rano,druga na wieczór. Z tąd panowie mieli problem ze stratami w dawkowanej paszy.

Miesiąc temu
Kacper Stark
Kacper Stark

@Kinio Dawka na jeden dzień, ewentualnie dodaje się preparat zapobiegający grzaniu się pasz. Pozdrawiam

Miesiąc temu
Kinio
Kinio

To co powiesz jeśli ktoś ma paszowóz? Dwa razy dziennie robić?

Miesiąc temu
Bartek B
Bartek B

Kukurydzy nie sieją ale pies po placu zapierdziela z kolbą... chyba do sąsiada na szaber chodzą albo psa z drabiną tam posyłają.

Miesiąc temu
lukasz magic84
lukasz magic84

xDDDD

28 dni temu
Sebson Mazowsze
Sebson Mazowsze

Hahaha 😂

Miesiąc temu
Kamil Kamil
Kamil Kamil

A ciekawe czy ta elita intelektualna słyszała o czymś takim jak kwaśnica??? Więcej pszenzyta niech dają. Ruń łąkowa?! Ten Jan nie wygląda na inteligentnego

Miesiąc temu
Nieznafca Tematu
Nieznafca Tematu

Chyba KWASICA chciałeś napisać. Kwaśnica to zupa 😁

Miesiąc temu
marek bizon
marek bizon

Żeby krowom nie dają śruty

Miesiąc temu
marek bizon
marek bizon

Dziadek nigdy nie dawał kiszonek

Miesiąc temu
Matares
Matares

No to wróć do roboty koniem, bo dziadek robił w konie...

Miesiąc temu
Agroo Małopolska
Agroo Małopolska

Elo warianty 👌

Miesiąc temu
Slawek Woronko
Slawek Woronko

Przekuraty

Miesiąc temu
rafa800g
rafa800g

Good job

Miesiąc temu
ANT
ANT

Niedowiarkom proponuję Spróbować! Sianokiszonka, śruta zbożowa (jęczmień, owies, pszenżyto) PANIE A KTO DZISIAJ OWIES SIEJE ? Melasa - dla uzupełnienia energii A dodatki mineralnew śladowych ilościach Ostrzegam że to nie na rękę firmą paszowym i ich przedstawicielom - nie mieli by kogo doić!

Miesiąc temu
Dejv2004
Dejv2004

Chętnie obejrzałbym materiał o stadzie Powrót do korzeni :)

Miesiąc temu
Amiga Rulez
Amiga Rulez

Kiszonka z liści buraka jest dobra. Mniam

Miesiąc temu
Jasz czomp
Jasz czomp

kura, pies, kot, krowy zadowolone, prawdziwa gospodara !!!

Miesiąc temu
Lekker Air
Lekker Air

Po pierwsze, to fajnie, że jedziecie do takich, po drugie to fajnie, że mówią co myślą i nie boją się tego, że im ktoś zarzuci - dziadek nie pieprz, chowa sobie jak chce, zysk ma taki jaki ma, do tego pewnie 100% swoje wszystko. Zapewne ciężko znaleźć gospodarza, a już go namówić do stanięcia przed kamerą to sztuka.

Miesiąc temu
JAKUB
JAKUB

ale tu się z panem zgodzę. kiedy u nas krowy wypasają się na łonkach. zbieram trochę śmietany na lody. wychodzą bardzo dobre nawet śmietankowe a to z złej jakości śmietany jest nie możliwe. natomiast zimą lodów już nie zrobię . ponieważ krowy są karmione kiszonką z kukurydzy. ten smak i zapach(kiszonki kukurydzianej) w surowej śmietanie się przedostaje do lodów. jednym sposobem na eliminacje tych zapachów jest pasteryzacja .

Miesiąc temu
Łukasz B
Łukasz B

To kup mleko u gospodarza a nie flejtucha... Zapytaj o ocenę parametrów mleka z Polskiej Federacji a potem wróć do porównania.

26 dni temu
Przemek M
Przemek M

To suka pewnie z tą kolbą i szuka czegoś energetycznego do zjedzenia bo szczeniaki na sianie głodne 😁

Miesiąc temu
ANT
ANT

Trzeci rok nie karmię bydła kukurydzą! W moim rejonie (wielkopolskie) to nie do pomyślenia - znajomi rolnicy pukali się w głowę na taki pomysł, Najważniejsze to: praktycznie brak zalegania poporodowego, i znaczące obniżenie kosztów produkcji. Pozdrawiam

Miesiąc temu
tomek7787
tomek7787

Przyczyny zalegania są inne niż qq w dawce, doinformuj się, a potem pisz

Miesiąc temu
tomek7787
tomek7787

A co ma zaleganie poporodowe do żywienia kukurydza

Miesiąc temu
kontorz
kontorz

Minimalnym Kosztem Maksymalny Zysk !

Miesiąc temu
rolnik farmer
rolnik farmer

Wreszcie ktoś prawdę powiedział ( prawdziwi Słowianie się uwidaczniają na kujawach00 nie to co zachłanni pseudo gospodarze na pokaz z Ujmy. Badania w USA okładnie dowodza , ze krowy zywione kukurydzina kiszonką żyja uzytecznie tylko 6 lat , nie nadaja sie do zapładniania mieszańcowego na przykład angus , albo Hereford. dla dobrze prowadzonej hodowli uwieziowy dój podczas niego zadawanie paszy trsciwej np sruta zytnia z burakami pastewnymi ( maga byc cukrowe ale połowe mniej) , marcew i cykoria ( taka mieszanka 2 kg sruty , 3 kg marchwi, 2 kg cykorii i 5 kg buraków pastewnych ) . Do woli sianokiszonka na wydział siano max 2 kg na dzień wszystko przy wydajnosci mlecznej miedzy 16 a 20 litrów na dzień . Wiecej nie ma co kombinować bo na cielaka tez krowa ma odłozyc tym bardziej mieszańcowego mięsnego o małym cielaku prostym dla porodu. Pańswto Zabłoccy jakby dawali marchew , cykorie i buraki pastewne oprócz tego co daja to krowy 16 lat by były w zdrowiu . Wazny wolny wybieg na głebokiej ściółce ( moze byc oplandekowany przed przeciagami na uwieżi winno byc tylko dojenie i zadawanie paszy tresciwej z okopowymi.

Miesiąc temu
Domi
Domi

Na pokaz tam z Ujmy 🤔 czyli ze co oni tam pokazuja?

Miesiąc temu
Krzysztof Nosarzewski
Krzysztof Nosarzewski

Haha ciekawi ludzie

Miesiąc temu
FARMER TECH
FARMER TECH

A co z energią ? Jak to się ma przy sztukach przy wycieleniu ?

Miesiąc temu
Kinio
Kinio

Melasa się kręciła

Miesiąc temu
Dominik
Dominik

Mówił że karmią śrutę z pszenżyta,ale czy to wystarcza to nie wiem.

Miesiąc temu
Jarek M.
Jarek M.

Błoto Błoto Błoto

Miesiąc temu
#farmlife
#farmlife

Podstawowa rzecz - brak minimalnej wiedzy o sposobie układania dawek pokarmowych skoro zadawali pasze z kukurydzą na 2 dni zamiast rozłożyć je na zadawanie 2x dziennie żeby krowy chętnie ją pobierały. Ps. nie wiedziałem że w 21 wieku to opony to taki nowoczesny wymysł 😁😁

Miesiąc temu
Dominik
Dominik

@ANT Przecież kukurydza jako pasza energetyczna idealnie komponuje się z sianokiszonką,która jest paszą białkową.

Miesiąc temu
ANT
ANT

TAAAK! Jak dajemy bydłu kiepską paszę (Kukurydzę) to musimy ją uzupełniać białkiem, drogimi dodatkami mineralnymi, Niestety kiedy bydło pada, lub spada wydajność to zwalamy wszystko na brak wiedzy rolnika. Polecam wszystkim spróbować, a nie teoretyzować! Sianokiszonka, śruta (jęczmień + owies+ pszenżyto) i melasa dla uzupełnienia dawki energią. Oczywiście to nie na rękę firmą paszowym i ich przedstawicielom, bo nie miały by kogo doić!

Miesiąc temu
Michal Majk
Michal Majk

Powiem tak żeby mieli gdzie siać qq to by sieli a to jest takie pierdolenie za przeproszeniem :)

Miesiąc temu
krzyniek25
krzyniek25

@budziu men i te parametry mleka .... ale widać melasę leją ...

Miesiąc temu
sweet w
sweet w

Po tym sianie to sierść się patrzy tylko na rogi u krów

Miesiąc temu
budziu men
budziu men

Dokladnie . I chcial bym zobaczyc wydajnosc tych krow.

Miesiąc temu
jarek lech
jarek lech

Gościu ma rację poniekąd

Miesiąc temu
piotr parchatko
piotr parchatko

W końcu normalni rolnicy a nie molochy przemysłowe

Miesiąc temu
leszek Furmaniuk
leszek Furmaniuk

Normalne fajne gospodarstwo na Plus wszystko 👍 to jest siła polskiego rolnictwa a nie wielcy obszarnicy po tys. Ha . Lepiej podzielić 1 tys ha na kilkunastu rolników niz doc jednemu .

Miesiąc temu
leszek Furmaniuk
leszek Furmaniuk

@Łukasz B Mowisz o sobie ? Jesli chodzi o pracowitość? I czy ty taki aby jestes nowoczesny ?

7 dni temu
Łukasz B
Łukasz B

To rób... Powodzenia... A potem przeczytaj kolejny artykuł z TPR żeby stwierdzić że młodym się rypać nie chce a już napewno na e w taki prymitywny sposób jak jeden z drugim opisuje swoją dole z przed 30 lat zanim zlikwidowali

7 dni temu
Wojciech
Wojciech

XD

Miesiąc temu
Jan Walc
Jan Walc

Kiszonka z kukurydzy to najtańsza pasza

Miesiąc temu
Jan Nowak
Jan Nowak

@Kacper Stark potas właśnie też jest dobrą sprawą

5 dni temu
Kacper Stark
Kacper Stark

@Jan Nowak W pewnych latach jak było potrzeba,to jeszcze dawane było bodajże 200kg soli potasowej na hektar.

5 dni temu
Jan Nowak
Jan Nowak

@Kacper Stark też myślałem o podobnym nawozeniu + fosforan :-)

5 dni temu
Kacper Stark
Kacper Stark

@Jan Nowak Dawek dokładnie nie pamiętam,wiem dokładnie że to polifoska 6 + saletrzak pod korzeń, obornik jeszcze na jesieni, ewentualnie jak potrzebuję miejsca na płycie obornikowej,to jeszcze dostanie na wiosnę. Zimą przeważnie idzie gruber,bo bym nie dał rady ujechać z rozrzutnikiem.

5 dni temu
Jan Nowak
Jan Nowak

@Kacper Stark no niby tak :-). Jakie nawozy i ile dajesz na ha?:)

5 dni temu
PrzemekW100
PrzemekW100

Panowie z myśleniem zatrzymali się co najmniej 15 lat temu.

Miesiąc temu
Maciek Zklanu
Maciek Zklanu

Noo conajmniej ;D

Miesiąc temu
afily
afily

jest wiele argumentów na nie dla kukurydzy ale argumenty tych panów a przedewszystkim młodego pokolenia wogole mnie nie przekonały...

Miesiąc temu
Marcin Okrasa
Marcin Okrasa

Jest niezależny... wszystko zrobią sami. Żadnych usług..

Miesiąc temu
Łukasz Strzelec
Łukasz Strzelec

polać mu dobrze gada

Miesiąc temu
rolnikrolnik111
rolnikrolnik111

Zawiało gleboką komuną....

Miesiąc temu
Dominik
Dominik

Za komuny też krowy dostawały kiszonki z kukurydzy,wysłodków buraczanych,liści buraków.To nie jest żaden nowy wynalazek.

Miesiąc temu
Jano 134
Jano 134

Sprawa się rypła winowajca pies.

Miesiąc temu
Maciek P
Maciek P

Od dziecka zawsze mi smakowało mleko z lata kiedy krowy jadły trawę bo zimowe na kiszonce ma całkiem inny smak

Miesiąc temu
malo2750
malo2750

@józef danecki Zapomniałem... Jak może Pan porównywać smak mleka świeżo udojonego do mleka które zostało poddane obróbce cieplnej jak chociażby UHT? Przecież nawet mleko prosto od krowy i to samo mleko po ugotowaniu to już dwa różne światy.

13 dni temu
malo2750
malo2750

@józef danecki No faktycznie co ja tam wiem o krowach których hodowlą zajmuje się w czwartym pokoleniu. Od ponad 30 lat nasze gospodarstwo czerpie 90% zysku ze sprzedaży mleka. Dobra jakość paszy to podstawa. W kiszonkach lepiej są zachowane składniki odżywcze i mniejsze ich straty magazynowe. Kiszone ogórki są przykładem że kiszenie jest procesem jak najbardziej naturalnym. Krowa jest przeżuwaczem i guzik ją obchodzi co Pan jej daje, ma być smaczne i pożywne.

13 dni temu
thomas2135
thomas2135

@józef danecki Nie porównuję do sklepowego, bo takiego nie piję. Piłem raz w życiu ponad 20 lat to nie mam nawet porównania do obecnego.

13 dni temu
józef danecki
józef danecki

Zapomniałem dodać, że równie ważne jak dobre siano jest również dobre pastwisko.

13 dni temu
józef danecki
józef danecki

@malo2750 Szanowny Panie - krowa doi pyskiem. Nie ma lepszej paszy dla przeżuwacza niż DOBRE siano. Kiszone ogórki to zły przykład.

13 dni temu
Mikołaj97
Mikołaj97

Każdy chwali swoje

Miesiąc temu
Polish Dairy Farm
Polish Dairy Farm

Ja przy 45 sztukach dojnych oprócz kukurydzy wysłodek mokrych i innych komponentów 300 kg sianokiszonki na dzień używam

Miesiąc temu
Michał Oszczęda
Michał Oszczęda

Wydaje mi się że dla 30 krów jest po prostu łatwiej sianokiszonki zrobić, i faktycznie może malooplacalne jest uprawianie kukurydzy ale na 1000 sztuk bydła chyba było by ciężko tyle sianokiszonek narobic, dlatego karmione są zwierzęta kukurydza bo po prostu z hektara więcej jest masy kukurydzy niż trawy

Miesiąc temu
krzyniek25
krzyniek25

jeśli kiszonkę z qq podawał tak jak tą z trawy raz na dwa dni i leży jak to powiedział dopóki nie zjedzą to już wiadomo dlaczego zrezygnowali z qq....

Miesiąc temu
Michał Oszczęda
Michał Oszczęda

@a8185 na podstawie jego wypowiedzi jak byś dobrze czytał

Miesiąc temu
a8185
a8185

@Michał Oszczęda nie, napisałeś wydaje mi się czyli wyraziłes własną opinię

Miesiąc temu
Michał Oszczęda
Michał Oszczęda

@a8185 starszy pan o tym wspominał, że wychodzi im taniej na tej podstawie dałem swój komentarz

Miesiąc temu
a8185
a8185

Dlaczego mało opłacalna jest kukurydza skoro tona wychodzi prawie o połowę taniej niż kiszonka z trawy?

Miesiąc temu
ppiootrr86
ppiootrr86

Tak zrezygnowali że pies je kolby 😲kto to kręci

Miesiąc temu
Ur Susik
Ur Susik

Od sąsiada podkradł 😀

Miesiąc temu
Andrzej Kościelak
Andrzej Kościelak

Bieszczady

Miesiąc temu
Polish Dairy Farm
Polish Dairy Farm

Psy chodzą z kolbą kukurydzy żeby nie dostać skrętu żwacza 🤣🤣

Miesiąc temu
jan nowak
jan nowak

Co to jest ta pasza z pszenżyta w płynie ?

Miesiąc temu
Dominik
Dominik

@jan nowak Możliwe że to jest melasa,albo jakiś tłuszcz paszowy do natłuszczania śruty.

Miesiąc temu
jan nowak
jan nowak

@Dominik to co mieszają w 10.20

Miesiąc temu
jan nowak
jan nowak

chodzi mi o to co mieszają w płynie i mają w mauzerach

Miesiąc temu
jan nowak
jan nowak

@Dominik Jak wygląda zmielone ziarno to ja wiem . Ale oni robią to w płynie , dolewają czegoś ?

Miesiąc temu
Dominik
Dominik

Śruta,inaczej zmielone ziarno zboża.

Miesiąc temu
cameleon4ever
cameleon4ever

Wszystko super wszystko ładnie i tradycyjnie, ale mam wrażenie,że senior mówiąc całym planie żywieniowym dla krów i negując kukurydze bardziej kieruje się subiektywnymi emocjami niż twardymi danymi naukowymi, ale cóż to takie pokolenie my młodzi już tych ludzi nie zmienimy.

Miesiąc temu
cameleon4ever
cameleon4ever

@Rolnik Pomocny to tylko internet i nie muszę ci nic udowadniać człowieku bo to bez sensu żeby się licytować kto jest lepszy czy mądrzejszy.Chciałbym, żebyś spotkał nie ludzi,którzy dopiero skończyli studia a naszych profesorów,którzy piszą te książki i osiągają kosmiczne wyniki jeżeli chodzi o produkcje i może wtedy zmieniłbyś troszkę zdanie o ludziach po studiach. Co by nie było Życzę ci jak najwiecej sukcesów bo rolnicy w tych pojebanych czasach nie powinni się kłócić szczególnie,że jak tak dalej pójdzie to nasza władza zabije powoli całkowicie hodowle zwierząt w Polsce nie tylko na mięso a później i na mleko. Podsumowując może gdybys połączył swój wielki talent do hodowli ze studiami to oprócz prowadzenia swojego gospodarstwa mógłbyś uczyć na przykład w szkole, żeby innym żyło się lepiej, ale to taka luźna myśl rzucona w internet ;) Pozdrawiam serdecznie.

Miesiąc temu
Rolnik Pomocny
Rolnik Pomocny

@cameleon4ever Najpierw jeczysz ile go nie wiesz, jaki cwaniak bo studia skończył jaka żenada. Ja bez studiów parę lat już rozmawiałem z doradcami i jeszcze im musiałem odpowiadać bo wiedzy nie mieli, jak mówili tylko książkowe czyli to co ty uczyłeś się na studiach. Widać jakaś traumę przeżyłeś jakaś biedną, że teraz po studiach pokazujesz jakiś to znawcą jesteś 🤣😂 wszystkich oceniasz że wiecznie narzekają. Skoro zadajesz pytania, nie znasz mnie a mówisz że wiecznie narzekam....więc poproszę przykłady i wymień bo ja ani razu nie narzekałem że coś nie udało się, czy za mało mleka itd. Przestań wywyższać się swoim wielkim wybujałym EGO, bo to mnie nie rusza. Nie wiem po co mieszasz dużych rolników że złodzieje...można i tak powiedzieć bo za kredyty kupują a ja za gotówkę i to różnica jest, bo wszystko tak kupuje i widać że jestem rolnikiem i umiem się rozwijać na 15ha bez prov, młodego rolnika itd. Nie chwal się studiami bo jako nastolatek osiągnęłem duże wydajność i bez szkoły rolniczej. Doradcy jednej znajomej doradzali i mleka nic krowy nie zwiększały, wiesz podała wyniki tłuszczu i białka i co daje krowom, powiedziałem to w dwa tygodnie 50litry w górę poszło i parametry. Więc dziwne że doradcy badania robili i ręce rozkładali no nie wiedzieli jaki błąd, mówili jej nic nie można zrobić. A jednak można było zrobić. Taki cwaniak raz pisał mi po studiach jak ty i nawet nie wiedział jaka przyczyna z 3 rzeczy co ona mi podała. Gadał jakieś książkowe głupoty, a ja jakoś pomogłem nic nie wiedząc. Wiesz jeden 4-6litry krowy mu dawały mleka w dwa tygodnie, po odrzuceniu jednej paszy inaczej zastosowanie, to Hf 2tyg dawała 12litry do miesiąca już 14-16litry reszta krów zwiększyła. Teraz krowa mu się ocielila z wymieniem takim jakbyś worek zboża 50kg miał, konwie daje mleka. Tylko swoją wiedzę mu dałem, jakoś studia mi nie potrzebne, dodam że na sianie to uzyskał 14-16litry. Dopiero piert rok kukurydze zaczął, niedługo ma zacząć dawać kukurydzę krowom. Ja mam za sobą sukcesy, pomoc ludziom i wiem ile wiedzy mam. Takich popisów twoich czytać nie muszę. Nie musisz odpisywać, bo już wiem że to będzie głupota, inaczej mówiąc EGO zaboli i będziesz chciał coś swojego udowodnić. Serio nie ma co. Bo mieszasz za dużo rzeczy a mało na temat gadasz. Nie odpisuj mi, bo nie mam zamiaru zaglądać by czytać twojej wypowiedzi, nawet odpisywać nie mam zamiaru więcej. Pozdrawiam.

Miesiąc temu
sebek sebek
sebek sebek

@Rolnik Pomocny nie jestem rolnikiem, brat ma gospodarstwo. O ile pamiętam to kiedyś karmili kieszonka z liści buraka cukrowego to fakt zmienia zapach. Ale z kukurydzy to raczej zwykle nastawienie. Za tzw zsiadle mleko to myślę odpowiada flora bakteryjna, czyli czyste, chłodzone mleko jest pozbawiane, mleko bez chłodzenia ulega fermentacji, raczej bez znaczenia czy krowa je samo siano czy zakiszona trawa a kukurydza. Kieszenie kukurydzy czy kieszenie trawy to ten sam proces.

Miesiąc temu
cameleon4ever
cameleon4ever

@Rolnik Pomocny w oparciu o wiedzę ze studiów( w tym dane naukowe) i praktykę mi jakoś praca w gospodarstwie się opłaca. W odróżnieniu od was ekspertów od praktyki, którzy wiecznie narzekają,że kiedyś to było a teraz to nie ma a ci więksi rolnicy to złodzieje. Zapytam grzecznie Żyjesz z zysku na ilości litrów czy ze smacznego mleka, z którego możesz zrobić zsiadłe mleko?

Miesiąc temu
Rolnik Pomocny
Rolnik Pomocny

Chcesz to powiem że dobrze mówi, dawałem dużo kukurydzy krowom inne mleko jest i pachnie Kukurydza oraz nie zrobisz siadlego mleka. A z siana to masz smaczne, masło itd wszystko zrobić mogę, temu żeby mniej kukurydzy szło to 3-6kg na krowę daje kuku i styknie reszta siano. Pasze dodatkowe dobrze mówi 2tysie msc mniej wydaje się to rocznie ile zostaje w kieszeni. Ale jak się nie znasz to tak mówisz, temu że dani naukowymi się stosujesz ale nie praktyka bo jej nie masz. Pozdro

Miesiąc temu
John Rambo
John Rambo

A pies z kolbą kukurydzy w mordzie biega pełen wigoru 3:17 xD. Mówię Wam ta kukurydza to dzieło szatana...

Miesiąc temu
Polish Dairy Farm
Polish Dairy Farm

Hahhaha

Miesiąc temu
Piotr Sławomir
Piotr Sławomir

Brawo ! aż miło posłuchać mądrych rolników ....tak trzymać Panowie ;)

Miesiąc temu
thomas2135
thomas2135

Co tu mądrego powiedzieli? Mleczarnia za smak nie płacą. Wolą dopłacać do wody zamiast jakości. 😞

Miesiąc temu
Bolek Norek
Bolek Norek

Proste pytanie lubicie pomidora świeżego czy z puszki .tak samo mają zwierzęta.

Miesiąc temu
Bolek Norek
Bolek Norek

To w keczupie jeszcze są pomidory😂

Miesiąc temu
John Rambo
John Rambo

@Bolek Norek no raczej nie... Te o których piszesz idą do ketchupu ;) pozdro

Miesiąc temu
Bolek Norek
Bolek Norek

@John Rambo jeszcze powiedz że najlepsze są z biedronki i Lidla . widać że jesteś laikiem do puszki to idzie najgorszy sort którego nie można sprzedać wystawić na półce.

Miesiąc temu
John Rambo
John Rambo

Ja wolę z puszki bo przynajmniej wiem że w sezonie zebrane i są pyszne. A te z półki poza sezonem to jakiś kwas okrutny...

Miesiąc temu
Szymon Kowalczyk
Szymon Kowalczyk

Za łebka to sie robiło tylko siano w "kopki" . Buraki cukrowe , słoma i sucha kukurydza ( bez nawozów) Robiło sie taka sałatkę krową: Buraki cukrowe na takiej tarce dużej na drobno potem na sieczkarni słone i sucha kukurydzę bez kolb i to się mieszało i dawało w zimie też oprucz siana . To było mleko , dzisiaj to już wiadomo nik się nie bawi w takie coś

Miesiąc temu
Łukasz B
Łukasz B

Daj 10zł za litr żeby mi przy 5 krowach starczyło na życie to mogę się bawić w powrót do ery kamienia łupanego... Choć sorry przypomniało mi się że za dzieciaka tak było a w domu bida z nędzą więc podziękował

26 dni temu
Marcin 007
Marcin 007

Żadna kiszonka nie jest dobra dla zwierzat, to jest zakwas.. Najlepsze jest suche siano i śruta z mieszanki zbóż. Nach któryś z tych farmerów pokaże krowę powyżej 10 lat.. u nas stosuje się suche i pastwiska krowy zdrowe, łatwo się ciela i długo żyją..

Miesiąc temu
As tek
As tek

My dajemy kiszonkę z kukurydzy plus siano oraz kiszonki z lucerny lub trwa i krowy ponad 10 lat żyją większej głupoty nie słyszałem wystarczy trzymać mocznik na odpowiedniej nie za dużej ilości

Miesiąc temu
Slawek Woronko
Slawek Woronko

@damianursusc362 od kiszonki od moczniku krowy szlak strzela

Miesiąc temu
damianursusc362
damianursusc362

Kiszonka i cztery lata, krowy nie ma

Miesiąc temu
pawi914
pawi914

Jaka wydajność od krowy?

Miesiąc temu

Kolejny

2300 ha w jednym kawałku i 3 tys. sztuk bydła

23:53

2300 ha w jednym kawałku i 3 tys. sztuk bydła

Wieści Rolnicze

wyświetleń 230K

Ekologiczne gospodarstwo Pani Kasi

13:55

Ekologiczne gospodarstwo Pani Kasi

Wieści Rolnicze

wyświetleń 96K

1300 ha uprawia tylko dwóch pracowników

18:03

1300 ha uprawia tylko dwóch pracowników

Wieści Rolnicze

wyświetleń 320K

11.000 ha i potężna ferma bydła. Top Farms Głubczyce

19:10

The Finnish frame house in 9 days with your own hands. Step by step

10:08

Rolnik wpadł w pułapkę przez kredyt suszowy

19:48

Rolnik wpadł w pułapkę przez kredyt suszowy

Wieści Rolnicze

wyświetleń 92K

r/Awww | LOOK AT THIS DUDE!

15:44

r/Awww | LOOK AT THIS DUDE!

EmKay

wyświetleń 308K

Te zwierzęta pobiły wszelkie rekordy

8:17

Te zwierzęta pobiły wszelkie rekordy

Сiekawostki ze świata

wyświetleń 72K

fennec as a marketable plushie ft. kwite

0:53

What Sleeping With Two Snuggly Huskies Is Like..

3:31

What Sleeping With Two Snuggly Huskies Is Like..

My Mountain Husky

wyświetleń 10M